Tempotræning

Sæt dig et mål for din distance og brug temposkemaet til at se, om du holder den rigtige hastighed. Du finder din distance i den øverste række, og din ønskede tid i kolonnen derunder. I rækken ud for din tid kan du til venstre se hvilket tempo du skal løbe med, for at nå dit mål.

Du har mulighed for at lave dit eget temposkema. Indtast min/km i de gule felter til højre i regnearket.

Du har mulighed for at lave et armbånd med dine egne tider. Tast nr. for ønsket tempo i det grønne felt til højre i regnearket og klik herefter på regnearket "Armbånd”.

Har du planer om at løbe marathon, kan du i det sidste regneark ”Yasso 800m tal” læse mere om Yasso-tallet. Yasso-tallet er det resultat, der skulle kunne bruges til at forudsige marathon resultatet.

Har du således planer om at gennemføre et marathon med gennemsnitlig 4:40 min/km giver det en sluttid på 03:16:55. For at finde ud af om denne sluttid er realistisk siger Yasso-tallet, at man skal kunne løbe 10 x 800 meter i tiden 03:16 dvs. 1 minut og 38 sekunder pr. omgang/400 meter.

Held og lykke med at nå dine mål.

 

SENESTE NYT

Egen bus til Fur rundt

Den 8. Juli er der Fur Rundt.
Mange fra SAM har i årevis deltaget på forskellig vis i dette skønne og anderledes arrangement:
Gå, cykel, løb og kajak.
Motionafdelingen vil gerne støtte deltagelse, og ogs…

Læs mere

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til Skive Atletik- og Motionsklubs ledelse eller til én af de fire afdeling, er du velkommen til at benytte formularen til at skrive til os. Vi forsøger at besvare alle henvendelser inden for to dage.