7 km gruppen

Formålet med 7 km gruppen er at fremme løbeglæden gennem et socialt, sjovt og seriøst løb. Desuden er formålet at skabe en varieret træningsform, der giver mulighed for at kunne forbedre og avancere sit løb mod nye ønskede mål.

Målgruppe: 7 km gruppen er for alle løbere. Dvs. dem der synes 5 km er for lidt, og 10 km er for meget. Det er både til løbere, som ønsker at vedligeholde deres nuværende form, og til løbere, hvor 7 km træningspasset blot er et trin i løbekarrieren.

Træningspas: At løbe 7 km med en gennemsnitsfart på ca. 5:20 – 6:00 min/km. i de naturskønne omgivelser i og omkring Skive. Underlaget vil hovedsagelig, være en kombination af asfalt, grus og skovstier.

Træningsprincipper: Efter fælles opvarmning, med de øvrige løbere på stadion, samles 7 km løberne med trænerne. Trænerne vil sørge for en varieret træning, bestående af en veksling mellem restitutionstræning, intervaltræning, fartleg, bakketræning, etc.

Der vil altid være en fortrop som leder træningen og ruten, og en bagtrop som sørger for, at hele gruppen kommer sikkert hjem. Under løbet vil der flere gange være opsamling, så alle er med fra start til mål, og for at gøre løbet så socialt som muligt.

Efter løbet er der fælles udstrækning og erfaringsudveksling på stadion

Et træningspas varer ca 1 time, inklusiv opvarmning/udstrækning, hvoraf ca 45 min er løb.

Løberute – her kan du opmåle din egen: http://iform.dk/ruteplanner

Træningsprogrammer på forskellige niveauer: DGI Trænings guiden

 

Med venlig løbehilsen

Trænere på 7 km løberuten

Lenette Lauritsen, Kristiane Filtenborg, Niels Henrik Simonsen, Ole Hedevang, Peter Madsen og Kim Høxbro

Lenette Lauritsen står med skiltet (klik på billede for større billede)

SENESTE NYT

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til Skive Atletik- og Motionsklubs ledelse eller til én af de fire afdeling, er du velkommen til at benytte formularen til at skrive til os. Vi forsøger at besvare alle henvendelser inden for to dage.