5 km gruppen

5 km Gruppen


Formål: At give alle en god sund, social og sjov oplevelse ved hver onsdag kl. 17.30 at mødes og løbe sammen med andre som gerne vil løbe 5 km.

 

Mål: At løbere i denne gruppe opbygger en god kondition og ruste sig til selvstændigt at kunne løbe ca. 5 km f.eks. i forbindelse med Nytårsløbet og Skiveløbet mv.

 

Målgruppe:

- Alle som kan jogge 5 km,

- for dig som har overskud i 3 km gruppen.

- for dig der gerne vil træne op til en længere distance.

 

Træningsmetode: Vi løber i en samlet gruppe med en varieret hastighed typisk ca. 5.30 – 6.30 min. pr. km. Der er typisk indlagt et par stop under vejs i fbm. opsamlinger. Vi veksler mellem distance løb og intervaltræning, med hovedvægten lagt på distance løb.

Efter fælles opvarmning med de øvrige grupper på stadion, mødes 5 km løberne. Efter instruks om ruten og træningsform fra træneren, løbes samlet ud fra stadion. Herefter holder gruppen sammen under hele løbeturen dvs. de forreste løbere i gruppen samler op flere gange undervejs, så gruppens løbere kommer samlet ind på stadion jævnfør værdigrundlaget for den sociale del af Keep on Running.

For at bevare bevægeligheden afslutter træningen altid med fælles udspænding på Skive Atletikstadion.

Ruterne løbes i forskellige naturskønne omgivelser, alt efter vind og vejr, med udgangspunkt fra Skive Atletikstadion, hvor skov, strand og diverse gangstier giver uanede muligheder. På ruten ledsages du af 2-3 kyndige trænere.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Bente Søballe.

Vi glæder os til du bliver en del af holdet.

 

Mange løbehilsner fra trænerne i 5 km gruppen 

Bente, Ole, og Frank og Karin

Frank Andersen holder skiltet

Frank Andersen holder skiltet

SENESTE NYT